Sākums » Noderīgi » Bērna piespiešana vai Cieņpilna sadarbība!
27/08/2022

Bērna piespiešana vai Cieņpilna sadarbība!

Simonas Deivisas (The Montessori Notebook) gandrīz pirms gada (2021.gada 7.septembrī) Facebook publicētais raksts “Bērna piespiešana vai Sadarbība”!

Mēs nekandidējam uz labāko (precīzāko) tulkojumu, bet cerams domu Jūs sapratīsiet!

Īsi par pašu raksta autori: Simona Deivisa ir no Nīderlandes. Viņa ir Montessori pedagoģijas lielsvars un divu fantastisku grāmatu autore. Latviski šobrīd pārtulkotā “Montessori mazulis” fantastiska grāmata, noteikti piekritīs visi, kas lasījuši. Šobrīd tulkojums top grāmatai “The Montessori Baby”, kas būs aktuāla topošajiem vecākiem un visiem, kas vēlas izprast bērnu pašos pirmajos gadiņos no 0-3 gadu vecumam.

Raksts:
Bērna piespiešana vai Cieņpilna sadarbība!
Piespiežam savu bērnu vai meklējam veidus, kā darboties kopā!
Atradīsim to īsto punktu, kur tas, ko bērni vēlas darīt, pārklājas vai krustojas ar to, ko mēs vēlamies, lai viņi dara! (Izklausās labi! )
Šī Venna diagrammas (šis termins arī mums bija jauns! Izrādās, ka šāda veida diagrammu, kur savijās kopā vairāki apļi vai kvadrāti, atrodot to kopīgo, sauc par Venna diagrammu) ideja radās sarunā ar Tedžinderu, vecāku no Simonas Deivisas nodarbībām, par to, lai panāktu, ka viņas dēls dara lietas, ko vēlas vecāki, bet kā to izdarīt cieņpilnāk.
Šādi viņa to attēloja. Izmantojot divus apļus un tad atrodot pārklājumu vai krustpunktu, kā Venna diagrammā.
Es domāju, ka šis attēls lieliski parāda ideju! Un būs noderīgs arī Jums!
Ņemam par piemēru – došanās prom no parka, bērnu laukuma vai kādas citas bērnam aizraujošas nodarbes.
Mēs varam cīnīties ar bērnu vai atrast veidus, kā ar viņu sadarboties.
Izmēģini kādu no šiem (ne visus uzreiz ):
* ļauj izvēlēties vienu pēdējo lietu, ko viņš vēl vēlas izspēlēt vai padarīt;
* palūdz, lai viņš nes atslēgas uz automašīnu/velo/mājām;
* dziedi (muļķīgu) dziesmu, kas viņam patīk;
* dod viņam izvēli vai viņš vēlētos iet sāniski kā krabis, vai lēkāt kā ķengurs;
* dodies pie viņa, nevis mēģini sasaukt pāri visam rotaļu laukumam;
* dod viņam laiku apstrādāt mūsu vēlmi doties prom;
* izmanto humoru;
* pieraksti piezīmju grāmatiņā (telefonā), ko viņš šeit vēlētos spēlēt, darīt nākamreiz (un izsvītro to, kad atgriezīsieties, lai viņš redz, ka turi vārdu).